Hoppa till textinnehållet

Huvudkolumn

Vad tycker du om nya Hornstull?

Vad tycker du om det nya Hornstull? Blir det som du har tänkt dig? Eller saknar du något?

Nästa år klipps banden för en 11 000 kvadratmeter stor galleria, liksom för ett Hornstullmed nytt ansikte. Bra eller dåligt? Vad tycker du om det nya Hornstull? Blir det som du har tänkt dig? Eller saknar du något?
Tidigare artiklar

Tidigare artiklar

Här växer nya Hornstull fram (Jan 2012)

Kommentarer

(18) Visa äldst först
  1. 1
    J.L 2014-05-31 18:25:18 Anmäl

    FLER TORGHANDLARE

    Hornstull centrum behöver fler torghandlare grönt och frukt

  2. 2
    Tant Elin 2014-02-01 17:00:09 Anmäl

    Hornstull har dyraste matkassen i hela Sverige...

    Något gick helt fel när det nya "Hornstull" blev till.... Ett blomkålshuvud 50:- Köttfärs 99;-/kg ... En påse morötter 39.90:- Vart tog saluhallen vägen som utlovades...så jag åtminstone kan se mig mätt....

  3. 3
    Sanna 2013-06-09 00:09:31 Anmäl

    TORGET EN STOR BESVIKELSE !!!

    Hur ? och vilka ? kom överhuvud taget på, och lyckades med att göra "något mindre vackert" till något så groteskt fult, opersonligt, smaklöst, mörkt och dystert, mysfaktor minus 110%, fantasilöst. Hornstull har ett enda litet torg, vad har NI beslutsfattare med kumpaner gjort......jo, byggt en större "skampåle".

  4. 4
    Lin 2013-05-26 14:19:34 Anmäl

    Fult och ogästvänligt

    Fula hus, torget är visserligen fortfarande belamrat med byggbråte så det kan ju bli bättre men varför så fula hus? Butikerna - så där...

  5. 5
    Karri Reinman 2013-05-22 17:43:18 Anmäl

    Fula hus

    Hur kan det komma sej att Hornstull är en sådan magnet för fula hus? Hus har tillkommit under senare år, men ett har det gemensamt: Det ena ser värre än det andra, när det gäller arkitekturen. För att inte tala om det senaste "plågsamma arkitekturförsöket". Det första välkomnande man får av Södermalm ser ut som om man har kommit till Västberga industriområde! Nej, bygg åtminstone en stor rondell med en vacker obelisk i mitten!

  6. 6
    lasse 2013-05-17 21:42:29 Anmäl

    Hur fel blev det

    I de pr-blad Bonnier Fastigheter delade ut fanns inga A-lagare, knarkare, horor, hälare med på bild. Inte heller äldre (läs pensionärer), inga rullatorer eller rullstolar. Inga skrikande barn förutom en liten välartad flicka som slickade på en glass, inga tiggare vid varje tunnelbanenedgång. Hur blev det då? Lite bredare så småbarnsmammaor kan gå i bredd och ta upp hela trotoaren. Allt annars verkar likt Jag åker till Liljeholmen för shopping. Lycka till // lasse

  7. 7
    Matti 2013-03-24 22:31:51 Anmäl

    Kedjorna kommer...

    De "hemliga" nya butikerna i nya Hornstull som jag hittat med enkla Google-sökningar är: Teknikmagasinet, H&M, MQ, Synsam och en 3-butik. Känns ju inte så originellt.... Hoppas dock på några okända klädbutiker, delikatessaffärer, 2nd hand, osv- Men de kommer inte ha råd med hyrorna kanske

  8. 8
    Jenny 2012-12-30 16:33:42 Anmäl

    Jag välkomnar gallerian

    Jag välkomnar gallerian med de förändringar som detta innebär. Vad fint det börjar bli nere på t-baneplanet och vilka trevliga restauranger som öppnat uppe på Hornsbruksgatan! Om man skulle kunna leda bort viss trafik från Långholmsgatan (som idag överskrider EU:s gränsvärden för partikelhalter) så skulle Hornstull bli ännu trevligare.

  9. 9
    Tompa 2012-04-12 12:03:44 Anmäl

    Det blir nog fint...

    Det kan säkert bli fint... Även om det känns lite väl optimistiskt hoppas jag inte att det blir det vanliga galleri-utbudet av HM, McDonalds, Lindex, teknikmagasinet, subway m.m. eftersom det redan finns en galleria med direktanslutning till tunnelbanan vid liljehomen som har allt det... Vore kul med en dominerande blandning av udda, roliga, exklusiva affärer. Läste att det skulle bli någon form av saluhall också, låter trevligt (om det nu inte är ett finare namn för det halvrisiga hemköp som ligger där nu..). Ska bli spännande att se resultatet, hoppas bara att tidsplanen stämmer.

  10. 10
    Eva 2012-03-25 13:46:08 Anmäl

    Bra!

    Området har varit väldigt grått och trist, en uppfräschning är välkommen. Jag hade gärna sett att Liljeholmsgallerian legat vid Hornstull, där finns allt. Om jag förstått rätt blir det här bara något väldigt lite, men vi får se. Det blir säkert lite trevligare.

  11. 11
    Rulle 2012-03-12 15:15:52 Anmäl

    Trist blomsterbutik

    Ska det här vara det "nya" Hornstulls affärscentrum. Något tristare än den nya blomsterbutiken vid spärren har jag sällan sett.

  12. 12
    Mormor Hundens Matte 2012-02-23 10:24:00 Anmäl

    Träden " MÅSTE " åter planteras

    Vadå pergola ? Sätt till baka våra träd i vilken form som helst, bara dom blir lika höga och stora, varför inte några vackra körsbärsträd. Sätt även dit en stor trevlig fontän med rabatt och bänkar runt, dessutom sorlar vattnet bort myckrt av trafik ljudet. Gör små runda sitt platser kring varje träd,det ger en skön skugga en varm sommardag. Låt INTE markplattorna ta över hela torget. Mvh Sanna i Hornstull

  13. 13
    Mormor Hundens Matte 2012-02-23 10:09:43 Anmäl

    Träden " MÅSTE " åter planteras

    Vadå pergola ? Sätt till baka våra träd i vilken form som helst, bara dom blir lika höga och stora, vaför inte några vackra körsbärsträd. En stor trevlig fontän med rabatt och bänkar runt, dessutom sorlar vattnet bort myckrt av trafik ljudet. gör små runda sitt platser kring varje träd,ger en skön skugga en varm sommardag. Låt INTEmarkplattorna ta över hela torget. Mvh Sanna i Hornstull

  14. 14
    linda 2012-02-21 12:20:53 Anmäl

    Hurra för nya levande Hornstull

    Satsningen på Hornstull är det bästa och bland det viktigaste som hänt stockholms innerstad på länge. Hornstulls läge är unikt och spännande. Vi som bor här äger inte marken vi äger bara en borätt eller rätten att hyra. Staden måste utvecklas och det får de boende ta hänsyn ti annars får man flytta till landet. Heja framtiden utn jobiga

  15. 15
    Burge 2012-02-19 09:43:18 Anmäl

    Nu får det vara slut på shoppingen

    Det måste bli ett slut på alla överkonsumtion, affärer, restauranger och barer i varje gathörn. Vi tar resurser från våra efterkommande och sliter hårt på miljön. Vi i vänstern vill vrida utvecklingen tillbaka till ett sundare samhälle, ja ungefär som på 50--talet när jag växte upp.

  16. 16
    Malin 2012-01-29 05:35:32 Anmäl

    Du kan vara en zombie!!

    Maria och Helena, NI kan vara zombies! Fy fan vad skönt med ett H&M runt knuten där man kan köpa billig hårfärg och ett McDonalds där man kan få i sig lite mat när man jobbar sina 60 timmars veckor och inte hinner åka "in till stan"!!! Länge leve mixen av kedjor och små företagare!!

  17. 17
    maria wannhagen 2012-01-22 16:36:24 Anmäl

    shopping för zombies

    Shopping för zombies skrev DNs Helena Lindblad om i söndagsbilagan 8 jan. 2012

  18. 18
    Anna 2012-01-13 20:13:57 Anmäl

    Jobbigt!

    Just nu känns det bara otroligt jobbigt att gå igenom bröte varenda dag, och rätt vad det är hittar man inte ut och bankomaterna är borta och man känner inte igen sig. Så snopen jag blev när jag skulle gå in på 7eleven efter jullovet! Borta! Soprent! Kände mig heeeelt desorienterad. Men jag säger som gammelmormor: jaja, det blir nog bra när det blir färdigt.