Hoppa till textinnehållet

Huvudkolumn

Publicerad 2013-02-28 Skriv ut Tipsa en vän

Vilken stadsdel trivs du bäst i och varför?

Svara på veckans webbfråga genom att använda kommentarsfältet. Alla som svarar deltar i utlottningen av bagerivaror för 180 kr. OBS! Fyll i ditt hela namn.

Kommentarer

(36) Visa senast först
  1. 1
    Flemming Stridh 2013-02-28 08:27:27 Anmäl

    Stadsdel.

    Trivs bäst i Gränby!

  2. 2
    Lars Wretander 2013-02-28 10:28:54 Anmäl

    Stadsdel

    Självklart är det Eriksberg!!

  3. 3
    Virginia Lagersson 2013-02-28 14:07:38 Anmäl

    Trivsammaste stadsdelen.

    Sunnersta är ett riktigt trevligt område, tätt följt av Björklinge...Sävja är inte dumt det heller men har inte riktigt samma mysgrad som de andra två.

  4. 4
    Johanna Anders 2013-02-28 15:25:32 Anmäl

    Stadsdel

    Jag bor mitt i spenaten, dvs centrala staden. Älskar att ha liv och rörelse omkring mig samt nära till allting.

  5. 5
    Jenny Olsson 2013-02-28 18:16:42 Anmäl

    Vilken stadsdel trivs du bäst i

    Jag trivs bäst i Salabacke

  6. 6
    Birgitta Johansson 2013-03-01 11:55:03 Anmäl

    Stadsdel

    Trivs bäst i mitt älskade Salabackar! Nära till allt ... Gränby Centrum, City och naturligtvis Bageri Brantingstorg!!

  7. 7
    Fredrik 2013-03-01 13:36:37 Anmäl

    Stadsdel

    Centrala Uppsala runt ån är ju redan en favorit!

  8. 8
    Göran 2013-03-01 18:10:01 Anmäl

    Stadsdelen

    heter Höganäs och är en grön, lugn och centralt placerad oas med närhet till ALLT

  9. 9
    Essy Ahlén 2013-03-02 08:37:42 Anmäl

    Stadsdelen

    Eriksberg så klart.

  10. 10
    Leif Wahlberg 2013-03-02 22:23:14 Anmäl

    Trivsammaste stadsdelen

    Jag trivs bäst i Sala Backe,nära till allt...

  11. 11
    Olivia Johansson 2013-03-03 08:09:41 Anmäl

    Trivsammaste stadsdelen

    Årsta. Barnvänligt, bra skolor och nära till allt.

  12. 12
    Kaleva Anders 2013-03-03 09:39:17 Anmäl

    Stadsdel

    Centrum där jag bor, med alla klassiska kvarter runt domkyrkan och det vackra årummet. Promenadavstånd till shopping och restauranger är också ett plus.

  13. 13
    Pia Norlin 2013-03-03 10:59:54 Anmäl

    Trivsammaste stadsdelen

    Norra Kvarngärdet är bara bäst! (Trots STENAs tokhöjning av hyrorna) Med sina fina 2 våningshus från tidigt 60-tal, mycket ovanlig arkitektur för den tiden. Med bara 12 minuters promenad har jag nära till allt som behövs.

  14. 14
    Fia Borlin 2013-03-03 15:17:19 Anmäl

    Håller med

    Norra Kvarngärdet är bara bäst! (Trots MENA)

  15. 15
    Ia Andersson 2013-03-03 16:03:25 Anmäl

    Trivs

    Botaniska trädgården så klart

  16. 16
    Jonas Larsson 2013-03-03 16:31:40 Anmäl

    Trivsammaste stadsdelen.

    Sala backe är bäst! Nära till grönområden och Gränby Centrum. Lungt och fridfullt med koltrast och talgoxe utanför fönstret. Sommartid prasslar igelkotten i buskarna.

  17. 17
    Håkan Brink 2013-03-03 20:23:52 Anmäl

    Eriksberg så klart

    Jag har bott 22år i Eriksberg,,1 mars 1991 flyttade jag hit från tunabackar där bode jag i lite mer än 5år,men eriksberg är då fantastiskt bo i höghus och så har man där i från ca 300meter rakt ut på landet,så nära naturen och friheten och tystanden,ut i nåsten skogen helt underbart fridfullt

  18. 18
    Elin Vikström 2013-03-04 06:35:55 Anmäl

    Trivsammaste stadsdelen

    Trivs bäst i Sala Backe nära överallt och här finns även alla bekvämligheter man behöver...

  19. 19
    Catharina Stenlund 2013-03-04 07:58:36 Anmäl

    Trivsammaste stadsdelen

    Centrum med sina klassiska kvarter och promenadavstånd till allt.

  20. 20
    Per-Erik Larsson 2013-03-04 13:38:04 Anmäl

    Trivsammaste stadsdelen

    Svartbäcken trivs jag bäst.Nära till centrum.Gång avstånd till fyrishovs idrottsanläggningar.

  21. 21
    Nina Jansson 2013-03-04 15:56:55 Anmäl

    Vilken stadsdel trivs du bäst i och varför?

    Centrala Uppsala runt, trevligt område med gång avstånd till allt.

  22. 22
    Jenny Olsson 2013-03-04 18:23:06 Anmäl

    Vilken stadsdel trivs du bäst i

    Salabacke pga närheten till centrum óch att det är gångavstånd till det mesta.

  23. 23
    Dennis Eriksson 2013-03-04 19:26:48 Anmäl

    Stadsdel

    Centrum

  24. 24
    Kerstin Backström 2013-03-04 20:02:01 Anmäl

    Stadsdel

    Ling i Löten.

  25. 25
    Ulla Pettersson 2013-03-05 08:22:49 Anmäl

    Stadsdel

    Svartbäcken där jag växte upp.

  26. 26
    Mattias Larsson 2013-03-05 14:44:20 Anmäl

    Stadsdel

    Sala backe är bäst.Det finns stora grönområden.Gång och cykel avstånd till allt.

  27. 27
    Kjell Blomquist 2013-03-05 17:00:53 Anmäl

    Stadsdel

    Eriksberg. Det är nära till Hågadalen och Stadsskogen. Promenadavstånd till stan.

  28. 28
    Gunnel Larsson 2013-03-05 17:44:21 Anmäl

    Vilken stadsdel trivs du bäst i.

    City förstås.Gång avstånd till alla charmiga byggnader,slottet,domkyrkan,fyrisån,alla mysiga gränder samt shopping och nöjes stråk.G

  29. 29
    Anna Sand 2013-03-05 20:33:53 Anmäl

    Stadsdel

    Jag trivs bäst i Årsta

  30. 30
    Birgitta Sand 2013-03-05 20:35:08 Anmäl

    Stadsdel

    Årsta jag också.

  31. 31
    Birgitta Askeberg 2013-03-05 22:31:54 Anmäl

    Svartbäcken - en by i staden

    Främre Svartbäcken har allt - bykänsla med promenadavstånd till centrum, centralen och Gamlis - och nära till Fyrishov!

  32. 32
    Anna Hoffstedt 2013-03-05 23:45:29 Anmäl

    Trivsammaste stadsdelen

    Jag trivs bäst i centrum. Där finns allt man kan önska!

  33. 33
    Samuel Pettersson 2013-03-06 08:31:12 Anmäl

    Trivsammaste stadsdelen

    Etta är Årsta, tvåa Salabackar

  34. 34
    David Ramirez Zelada 2013-03-06 10:26:53 Anmäl

    Vilken stadsdel trivs du bäst i och varför?

    Gotsunda! Jag vet att man kan säga att det är farligt. Men det finns många trevliga skogen och tacksam personer. Jag trivs där.

  35. 35
    Leila Malmefjäll 2013-03-09 20:05:41 Anmäl

    Luthagen!

    Atmosfären, de förhållandevis många och bra restaurangerna och parkområdena. "Du gör Luthagen större än det är", sa en man uppvuxen i stadsdelen i fråga när han på Upptåget hörde mig lovorda den till en vän. Somliga tycker nämligen att Luthagen räknas till centrum. Men jag upplever att man kommit till en egen stadsdel så fort man äntrar Sysslomansgatan vid Ofvandahls. Luthagen har dessutom stans bästa utbud för nostalgi-älskaren; flera loppisar, retro- och vintagebutiker! Och efter vintagefyndandet slinker man in på något av de trevliga caféerna. Man kan lätt spendera flera timmar i Luthagen!

  36. 36
    SO 2013-03-11 17:58:26 Anmäl

    Håller värmen genom att elda

    I Sävja, Stenhagen Gottsunda och Ekeby, håller de i a f värmen genom att elda bilar, biblotek etc, se till att grannarna i (Gottsunda) får gå längre till och från bussen genom att först utsätta sina grannar, släktingar och busschaufförer för livsfara genom att kasta sten på bussarna! Märkliga sätt att tro att man skall få sådant som beslutats i demokratisk ordning snabbare! Rom byggdes inte på en dag f ö!

Skriv kommentar

  Jag godkänner villkoren (Läs villkoren här)

Tipsa en vän

Detta är en utskrift från Uppsalatidningen

Postadress: Box 1541, 751 45 Uppsala
Besöksadress: Fyrisborgsgatan 3, 1 tr. (vard. 8.30-12.00 och 13.00-16.30)
Tel vxl: 018-418 11 11
Fax: 018-418 11 99
E-post: info@uppsalatidningen.se

Extrakolumn

Senaste numret

Läs senaste numret av 30 dagar

Åsikten

Är det okej med vinster i välfärden?

Gilla oss på Facebook

Familjenytt

30 dagar tidningsställ

Spela Sudoku!

Tipsa oss om evenemang

Vi samarbetar med Destination Uppsala och hämtar våra evenemang från www.destinationuppsala.se. Klicka här för att lämna ditt evenemangstips